Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

SORATH






















Τις   ιερες   γραφες απαγγειλα
και  προσεκτικα  μελετησα  τις  βεδες.
Εκανα  ασκησεις  γιογκα 
και του  φιδιου  τη  δυναμη  εξυπνησα.
Αλλα  οι  πεντε  εχθροι  ακομα
ακολουθουσαν  τα  βηματα   μου
και  η  περηφανεια   συνεχισε  να μεγαλωνει.
Φιλε   μου . Δεν  συναντας  (τον  Κυριο )
με  τετοια  μεσα  τετοιους   τροπους
δοκιμασα  πολλους.
Απογοητευμενος,  στα  ποδια   του  διδασκαλου  επεσα
παρακαλωντας   Τον  το  δωρο  να  μου δωσει
της  σοφιας   και  της  διακρισης.
Πηρα    ορκο   της             σιωπης
και   κυπελλο   μου   εκανα  τα  χερια  μου.
Γυμνος , περιπλανηθηκα  σε  λογγους   και   σε  δαση..
Ολους  τους   τοπους  προσκυνηματος   τους    ειδα  εναν  ενα.
Αλλα   η  αγνοια  μου   δεν  τελειωσε.
Για   χρονια     εζησα  σε   τοπους   ιερους
και  (πριονισα   το  σωμα  μου  στα  δυο )
με την  κοφτερη   λεπιδα  του πριονιου   καργουατ..
Αλλα    οι   ακαθαρσιες   του  νου  δεν   εφυγαν
παρα  τα    χιλιαδες    τετοια   επιτιμια.
Τα    πλουτη   και   το  χρυσαφι   μου
τα  εδωσα  σε   αγαθοεργιες..
Αλογα  και  αγελαδες,  γη  και  ρουχα,,
ελεφαντες,  γυναικες , ελεημοσυνες  προσφερα ,
και  ακομα   η  πυλη  του δεν  ανοιγε.
Λατρεια , σεβασμο ,  γονυκλισιες  προσφερα
και   εκτελεσα  τα  εξι  καρμα
Αλλα   και  αυτο   ακομα  δεν   βοηθησε.
Η  περηφανεια   και  το  Εγω
εσφιξαν   τα   δεσμα  περισσοτερο.
Τις   ογδοντα  τεσσερις   στασεις  δοκιμασα
και  ακολουθησα  του  Σιντ  τη   Γιογκα.
Μακροχρονια  ζωη  ηταν   η  δικη  μου,
με   ενσαρκωσεις     κι  επανενσαρκωσεις
αλλα  τη   ενωση  μου  με  τον  Κυριο
δεν  την  αποκτησα
Κυρβενησα   σαν  βασιλιας,  κι   ολες  οι  χαρες   μου  δοθηκαν ,
απεριοριστη   ηταν  η  εξουσια   μου  και  η   προσταγη   μου
οι   αρωματισμενες     κλινες    με  το  γλυκο   σανταλοξυλο
κατευθειαν  στην    κολαση  οδηγουν..
-και  ω, ποσο   μεγαλη   ειναι   η  πτωση..
Ο  αθλος   των   αθλων   ειναι  το  Χαρι   Κιρταν
(  η  μελωδια   του  Θεου )
και  η  Σαντ  Σανγκατ  (  η  συντροφια   του  Αγιου  )
ειναι   η  υψιστη   ανταμοιβη.
Νανακ, εκεινος   μονο  θα  την  αποκτησει 
που  ο  Κυριος  την   εγραψε   στη  μοιρα  του..





Σε   αυτο   το   ποιημα ,  ο  Γκουρου    Αρτζαν    Ντεβ  Τζι    περιγραφει τις  διαφορες  μεθοδους  και  τροπους  που  ακολουθησε  για  να  ασκησει  ελεγχο  πανω  στον  νου,(  που  ομως  ολα  ειχαν   αποτυχει ) και  να πραγματωσει   τον  Θεο....                    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου